FAQs

Wij houden niet van kleine lettertjes. We willen vooral heel graag dat je kennis kunt maken met onze producten! Omdat we bovenal eerlijk, maar ook duidelijk en transparant willen werken, hebben we een aantal FAQ’s opgesteld:

  • Wij zijn er voor je! 
    Heb je vragen? Stel ze gerust! Bevalt je bestelling niet? Is er iets verkeerd gegaan? We zijn steeds bereikbaar via info@vivanda.be .We zijn zelf ook vooral wijndrinkers, geen genadeloze verkopers. We komen er altijd uit! Bel je liever? Dan kan dat natuurlijk ook, al hebben we beiden een baan en zijn daarom soms niet optimaal telefonisch bereikbaar. Ontdek hoe u ons kan contacteren.
  • Ik heb enorme dorst. Wanneer kan ik eindelijk de fles openen?
    We doen ons best de bestellingen zo snel mogelijk te versturen. We leveren 95% van de bestellingen direct uit voorraad, in samenwerking met Sending Wines. Zij zijn gespecialiseerd in het verzenden van wijnen. Zodra de bestelling en de bijhorende betaling bij ons binnenkomt, verwerken we je order. Wij doen ons uiterste best om de wijn zo snel mogelijk te leveren. In België duurt dat minimaal 1 dag, maximaal 5 dagen. Bij twijfel kan je bellen op +32 (0)479 20 85 89
  • Help, m’n wijn smaakt me niet!
    Dit is bijna onvoorstelbaar, want wij zijn gek op al onze wijnen! Maar smaken verschillen. Heb je iets besteld, maar het blijkt je smaak niet te zijn? Geen probleem. Je mag on-aangebroken flessen (lees: herverkoopbare flessen) altijd terugsturen en iets anders uitzoeken. Contante teruggave van jouw bestelling doen we niet, maar je kan wel rekenen op een cadeaucheque ter waarde van jouw retournering.
  • Vermoed je dat een van jouw flessen niet de gewenste kwaliteit heeft?
    Dat kan. We werken steeds met natuurproducten, een verpakking kan dus wel eens een bedorven product bevatten zonder dat we ons hiervan bewust zijn. Indien je vermoedt dat jouw bestelling een bedorven product bevat, mag je deze retourneren. Je brengt dan persoonlijk de nog voldoende product bevattende verpakking terug naar onze winkel. In jouw bijzijn controleren we dan of het product inderdaad bedorven is. Je krijgt geen contanten terug maar wel een nieuwe verpakking of cadeaucheque.
  • Betalen
    Wanneer je een bestelling plaatst, betaal je deze in principe meteen. Je kan bij ons kiezen tussen enkele betaalmethoden namelijk:

    • Cash bij afhaling. Kies deze methode enkel en alleen wanneer je de bestelling zelf komt ophalen.
    • Mistercash/bancontact
    • Maestro
    • Visa en Mastercard.
    • Payconiq
    • Koop je zakelijk wijn? Geef ons dan jouw factuurgegevens en we bezorgen jou een factuur.
  • Hoe komt je wijn bij je thuis? 
    Via Sending Wines, ‘hufterproof’ verpakt, om er zeker van te zijn dat alle flessen heel bij je aankomen. Mocht er onverhoopt iets sneuvelen, is dat door de verzekering gedekt. Wij regelen alles, op voorwaarde dat je ons een foto van de beschadigde zending stuurt. Een spoedbestelling? Contacteer ons en we komen er samen uit. Bij bevestiging van jouw bestelling krijg je van ons een e-mail met daarin een link zodat je ten allen tijde weet waar jouw bestelling zich bevindt én natuurlijk wanneer ze bij jou wordt afgeleverd.
    Afhalen: Ben je in de buurt van onze shop? Je kan dan ook altijd even binnenlopen.
  • En wat kost zo’n levering me?
    De verzendkosten, een niet te vergeten detail natuurlijk. En bij 95% van de webshops een zeer kostelijk iets… behalve bij ons! Vanaf € 100 is de verzending gratis! Beneden 100€ kost een verzekerde verzending, mét hufterproof verpakking én via een gespecialiseerde firma, u slechts € 12,50.
  • Wij verkopen geen Alcohol onder de 18 jaar.
    Uiteraard houden wij ons aan de geldende wettelijke regels. Dus geen alcohol onder de 18. Boven de 18: Geniet uitbundig, maar drink met mate. Ben je jonger dan 18? Gelieve u te onthouden van bestelling.
  • Natuurlijk werken we met zorg aan onze website.
    Omdat een website & webshop mensenwerk zijn én blijven, kan er eens een foutje insluipen. Aan de teksten, het aanbod en de prijzen op deze website kunnen daarom geen rechten worden ontleend. We kunnen immers op elk moment genoodzaakt zijn onze prijzen aan te passen aan de marktprijzen, accijnzen, etc. Maar wees gerust: doorgaans verandert er niets.
0
    0
    Winkelmandje
    Oeps! Je winkelmandje is leeg! Voeg producten toe.